Chatten met een zorgverlener

03-12-2018

Chatten met je huisarts? Vanaf nu hoef je voor veel zorgvragen niet meer je huis uit of vrij te nemen van je werk of school. Je kunt in plaats daarvan chatten met je huisarts vanaf je mobiel, tablet of computer. We kunnen je direct helpen met algemene vragen, praktische tips of persoonlijke medische klachten. De chat is op werkdagen geopend van 7:00 tot 20:00 uur en in het weekend en op feestdagen van 10:00 tot 18:00 uur.


Hoe werkt het?

Wanneer je wilt chatten klik je binnen de openingstijden van de chat op de chat widget (rechts onderaan de Arts en Zorg website). Dit kan met je mobiel, tablet of computer. Je kunt direct beginnen met chatten. De chat is gratis toegankelijk voor iedereen. Wanneer je een persoonlijke medische vraag wilt stellen, dien je in te loggen met DigiD. Hiermee geef je eenmalig toestemming aan de doktersassistent of huisarts van het chatteam van Arts en Zorg om je medisch dossier in te zien en bij te werken; hierdoor kan de zorgverlener je een persoonlijk medisch advies geven. De inlog met DigiD waarborgt de veiligheid van de chat; deze identiteitscontrole biedt de zekerheid dat privacygevoelige gegevens niet bij anderen terecht komen.

 

Wat voor vragen kan ik stellen?

Via de chat kun je zowel algemene als persoonlijke medische vragen stellen.

Algemene vragen

Wil je even snel een praktische vraag stellen? Dan kun je dat gelijk doen, zonder je persoonsgegevens te vermelden. Voor algemene vragen of praktische tips kunnen we je doorgaans direct helpen.

Persoonlijke medische vragen

Ben je patiënt bij Arts en Zorg? Dan kun je ook meer persoonlijke medische vragen stellen. Om je een goed advies op maat te kunnen geven, is het belangrijk dat de zorgverlener je medische gegevens kan inzien. Hiervoor word je in het chatgesprek gevraagd in te loggen met DigiD, om de zorgverlener eenmalig toegang te geven tot je medisch dossier. Ook vragen we je bij welke praktijk je bent ingeschreven, zodat we je nog sneller kunnen helpen.

 

Waarom chatten?

Door de chat kun je snel een medische vraag stellen aan een zorgverlener, zo weet je zeker dat je bruikbaar advies ontvangt, zonder dat je hiervoor een afspraak hoeft te maken en de huisarts of een andere zorgverlener daadwerkelijk hoeft te bezoeken. Het scheelt je dus ook (reis)tijd en je hoeft er geen vrij voor te nemen van werk/school.

 

Vragen?

Heb je vragen, je kunt ze uiteraard stellen via onze chat of door contact op te nemen met je praktijk. Daarnaast staat het antwoord op je vraag misschien bij onze Veelgestelde vragen.


Terug
03-12-2018