Afhandeling van uw klacht
Binnen maximaal vijf werkdagen nemen we contact met u op. We bespreken met u wat de mogelijkheden zijn om uw klacht op te lossen.De regiomanager bespreekt uw klacht met de leidinggevende van uw gezondheidscentrum. Indien nodig wordt uw dossier bekeken, navraag gedaan bij de betrokken zorgverlener of worden gevoerde telefoongesprekken beluisterd.
Klachten als kans voor verbetering
Als uw klacht aanleiding geeft om onze zorgverlening te verbeteren, gaan we daarmee verder aan de slag. U hoort altijd van ons wat wij aan uw klacht hebben gedaan.
Ieder gezondheidscentrum bespreekt de klachten anoniem in het maandelijks overleg om er verbeterpunten uit te halen. Eén keer per jaar is er een overleg tussen de kwaliteitsmanager van onze centra en de regiomanagers. Daarin bespreken we naar aanleiding van ingediende klachten op welke punten wij onze zorgverlening kunnen verbeteren.
Stap 2: Bemiddeling door de klachtenfunctionaris
Komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt is vertrouwelijk. Deze klachtenfunctionaris kan bemiddelen bij uw klacht, maar kan u ook informeren over de klachtenprocedure, vragen beantwoorden of u begeleiden bij het op schrift stellen van uw klacht.
Voor onze verschillende zorgverleners zijn verschillende klachtenfunctionarissen ingesteld om uw klacht zo goed mogelijk te kunnen behandelen:
Medewerkers van de huisartsenpraktijk en diëtisten in loondienst
Voor een klacht over medewerkers van de huisartsenpraktijk en diëtisten in loondienst kunt u terecht bij mevrouw N. Abachri.
U kunt haar bereiken door een e-mail te sturen naar: klachtenfunctionaris@artsenzorg.nl. Daarnaast kunt u telefonisch contact met haar opnemen: 06 - 16352394.
Voor meer informatie bekijk de klachtenregeling van Arts en Zorg.
Fysiotherapie
Voor een klacht over medewerkers fysiotherapie kunt u terecht bij het KNGF.
Voor meer informatie bekijk de klachtenprocedure van het KNGF.
Apotheek
Voor een klacht over medewerkers van de apotheek kunt u terecht bij de KNMP.
Voor meer informatie bekijk de klachtenprocedure van de KNMP.
Als u er met het gezondheidscentrum en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschillencommissie. Het oordeel van de geschillencommissie is bindend.
Voor meer informatie bekijk de website van de SKGE (Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg).