Afspraak maken

Hoe kan ik een afspraak maken?

U kunt online een afspraak maken voor een telefonische, video- of fysieke afspraak op de huisartsenpraktijk. Dit doet u door in te loggen met uw DigiD op de online patiëntenomgeving Gezond.nl. Vervolgens kunt u een afspraak inplannen en daarna krijgt u een ontvangstbevestiging in uw mailbox. Let op, soms kan de e-mail in uw spambox terecht komen. U kunt ook telefonisch of via de chat een afspraak maken. 

Is het een spoedgeval? Neem dan direct contact op met de spoedlijn van de praktijk. Buiten onze openingstijden kunt u terecht bij de huisartsenpost. 

Twijfelt u of een afspraak nodig is? Onze zorgverleners helpen u graag verder via de chat.

Kan ik online een afspraak maken bij dringende vragen?

Nee. U kunt online alleen een afspraak maken bij een zorgverlener voor vragen die niet dringend zijn. Is het een spoedvraag (zoals onverwachte pijn, ernstige benauwdheid of pijn op de borst)? Neem dan altijd telefonisch contact met ons op. Bel op maandag t/m vrijdag naar het telefoonnummer van uw Arts en Zorg praktijk. Bel in de avond en in het weekend naar de huisartsenpost. 

Hoe kan ik een afspraak voor mijn kind(eren) maken?

U kunt een afspraak voor uw kind maken door in te loggen op de patiëntenomgeving Gezond.nl met de DigiD van uw kind. Hier kunt u een afspraak maken voor een telefonische, video- of fysieke afspraak op de praktijk. U kunt ook telefonisch of via de chat een afspraak maken voor uw kind. 

Hoe kan ik een afspraak aanpassen of annuleren?

U wijzigt of annuleert uw afspraak door in het afsprakenoverzicht in Gezond.nl uw afspraak aan te passen. Hier ziet u ook het overzicht van al uw afspraken. Klik rechts naast uw afspraak om deze aan te passen of te annuleren. U kunt tot één uur voor uw afspraak deze kosteloos aanpassen. Een andere patiënt kan dan gebruik maken van deze afspraak. U kunt ook telefonisch of via de chat uw afspraak aanpassen of annuleren. Dit kan ook tot één uur voor uw afspraak.

Wanneer u uw afspraak niet op tijd afzegt, sturen wij u een rekening van €25,00. De zorgverzekeraar vergoedt deze kosten niet. Dit is volgens het beleid van de Landelijke Huisartsen Vereniging. 

Het lukt mij niet om een afspraak aan te passen of te annuleren, hoe kan dat?

Het kan gebeuren dat u uw afspraak niet meer kan aanpassen of annuleren omdat de afspraak al bijna plaatsvindt. Het is mogelijk om uw afspraak aan te passen of te annuleren tot één uur voor uw afspraak. Is dat niet de reden? Neem dan contact op met uw praktijk. 

Bij wie kan ik online een afspraak maken?

U kunt meestal bij alle zorgverleners online een afspraak maken. Wanneer u inlogt op de patiëntenomgeving Gezond.nl ziet u een overzicht bij wie u online een afspraak kunt maken. U kunt zelf kiezen bij welke zorgverlener u een afspraak maakt. Staat uw gewenste zorgverlener er niet tussen? Bel dan naar uw praktijk of chat met één van onze zorgverleners.

Ik wil graag meerdere zorgvragen bespreken, kan dat?

Een standaard afspraak bij uw zorgverlener duurt tien minuten. Wilt u meerdere zorgvragen bespreken of heeft u meer tijd nodig? Maak dan telefonisch een afspraak bij de doktersassistent. Hij of zij kan een dubbele afspraak voor u inplannen. 

Kan de huisarts bij mij (thuis) langskomen?

Ja. De huisarts of zorgverlener kan bij u op bezoek komen wanneer u zelf niet lichamelijk in staat bent om naar de huisartsenpraktijk te komen. Neem hiervoor telefonisch contact op met uw praktijk. Op de huisartsenpraktijk kunnen onderzoeken en behandelingen beter worden uitgevoerd. Is het toch mogelijk om naar de huisartsenpraktijk te komen? Dan is ons advies om een afspraak op de praktijk te plannen. 

Kan ik achteraf om een verwijzing vragen?

Nee. De huisarts is niet gemachtigd om een verwijzing uit te schrijven nadat u bij de specialist bent geweest. Dit is een strafbaar feit. Bespreek samen met uw huisarts de wens om een specialist te bezoeken.