E-consult

Hoe werkt het e-consult?

Als u met DigiD inlogt op Gezond.nl, kunt u via een e-consult veilig een zorgvraag stellen aan een huisarts. Klik op “stel een vraag”, kies de juiste zorgverlener en omschrijf uw vraag. U kunt ook een afbeelding toevoegen aan uw vraag. Klik op “versturen” wanneer alle velden zijn ingevuld.

Welke vragen kan ik stellen via een e-consult?

Het e-consult is bedoeld voor eenvoudige zorgvragen aan de huisarts die niet dringend zijn. Voor spoedeisende vragen, zoals onverwachte pijn, ernstige benauwdheid, pijn op de borst, bel direct de spoedlijn van uw huisartsenpraktijk. Overige vragen, die niet medisch-inhoudelijk zijn, kunt u stellen via de chat.

Naar welke zorgverleners kan ik een e-consult sturen?

Het e-consult wordt beantwoord door een huisarts van Arts en Zorg. Heeft u een eenvoudige vraag? Dan kunt u deze via de chat aan de doktersassistent stellen. Voor overige vragen, kunt u mailen of telefonisch contact opnemen met uw praktijk.

Hoe kan ik zien of mijn vraag is beantwoord?

In het overzicht van e-consulten op Gezond.nl ziet u alle e-consulten die u heeft verstuurd. Bij elk e-consult staat de status van het e-consult. Zo kunt u zien of het e-consult als is beantwoord of nog wacht op een reactie. Klik op “bekijken” om de reactie van de huisarts te lezen.

Kan ik nog een vraag stellen als reactie op het antwoord van de huisarts?

Wanneer de huisarts uw vraag heeft beantwoordt, wordt het e-consult automatisch gesloten. U kunt dan geen vraag meer stellen in dit e-consult. Wilt u nog een vraag stellen? Dan kunt u het beste een nieuw e-consult starten.

Hoe kan ik een bijlage toevoegen aan het e-consult?

Wanneer u een e-consult opent, ziet u onderaan “voeg een afbeelding of document toe”. Hier kunt u een bestand van uw computer, tablet of telefoon selecteren. Klik vervolgens op “openen”, dan wordt het bestand aan het e-consult toegevoegd. 

Het bestand mag maximaal 10 MB zijn. U kunt de volgende type bestanden toevoegen: jpeg, jpg, png, tiff, pdf, txt, doc of docx.