Medicijnen / herhaalrecept

Hoe vraag ik een herhaalrecept aan?

Een herhaalrecept vraagt u bij Arts en Zorg eenvoudig online aan via onze patiëntenomgeving Gezond.nl. Log in met uw DigiD op Gezond.nl, ga naar het overzicht van beschikbare herhaalrecepten en vraag de medicijnen naar keuze aan. Liever telefonisch? U kunt ook een herhaalrecept aanvragen via de herhaalreceptenlijn. Bel het telefoonnummer van uw praktijk en kies voor optie twee.

Kan ik telefonisch een herhaalrecept aanvragen?

Ja, u kunt via Arts en Zorg telefonisch een herhaalrecept aanvragen. Bel hiervoor naar uw praktijk en kies optie twee voor de herhaalreceptenlijn. U kunt ook online een herhaalrecept aanvragen. Log hiervoor in op Gezond.nl.

Mijn medicijn staat niet in het overzicht, wat nu?

Staat het medicijn dat u wilt aanvragen niet in het overzicht in onze patiëntenomgeving Gezond.nl? Dat kan een paar redenen hebben: 

  • Sommige medicijnen kunnen niet online worden aangevraagd.
  • Als u net patiënt bent geworden bij Arts en Zorg, kunt u nog niet direct herhaalrecepten aanvragen. Dit komt omdat we uw medisch dossier nog niet hebben gekregen van uw vorige huisarts. Dat kan ongeveer vijf werkdagen duren. Wilt u weten of uw dossier al is verstuurd? Neem dan contact op met uw vorige huisartsenpraktijk.

Als u hierover nog vragen heeft, neem dan contact op met uw praktijk of chat met één van onze zorgverleners.

Bij welke apotheek kan ik mijn medicijn ophalen?

U kunt uw medicijn ophalen bij de apotheek waar u staat ingeschreven. Weet u niet zeker welke apotheek dat is? Neem dan contact op met uw praktijk of chat met één van onze zorgverleners.

Waar kan ik een overzicht van mijn medicijnen vinden?

Voor een bijgewerkt overzicht van alle medicijnen die u gebruikt, kunt u inloggen op Gezond.nl of contact opnemen met de apotheek waar u staat ingeschreven.