Één klacht per consult

17-08-2018

Om u tijdens een consult goed te kunnen helpen, vragen wij u om per afspraak één klacht te bespreken. Uw huisarts neemt uw klacht serieus en heeft daarom de gehele tijd van het consult (10 minuten) nodig voor de betreffende klacht. Daarom vragen wij u om u te beperken tot de meest dringende klacht. Indien nodig kunt u voor andere klachten een andere afspraak maken. Tevens vragen wij wanneer er meerdere patiënten in een gezin langskomen, dat iedereen een aparte afspraak maakt. Ook wanneer het iets kleins betreft. 

Vaak heeft de huisarts voor kleine zaken toch 10 minuten nodig. Dit komt omdat de huisarts bij elke klacht start met een vraaggesprek (de anamnese), gevolgd door een gericht onderzoek en de voorlichting over het behandelplan. Tussentijds houdt de huisarts ook alles bij in uw medische dossier op de computer.

Wanneer u meerdere klachten heeft, kunt u dit aangeven bij de assistente. De assistente kan dan meer tijd voor u inplannen. Zo zorgen we er samen voor dat de huisarts niet uitloopt. 

17-08-2018