Hoe werkt de chat?

Bekijk deze video voor meer informatie over de Arts en Zorg chat.

 

Arts en Zorg denkt graag met je mee. Daarom hebben we de chat ontwikkeld. Je kunt nu waar je ook bent vanaf je mobiel, tablet of laptop via de chat gratis je vraag voorleggen aan onze zorgverleners, ook in de avonden en in het weekend. Voor veel vragen hoef je dus niet meer de deur uit en je bent niet meer gebonden aan de openingstijden van je huisartsenpraktijk.

 

Hoe werkt het precies? We leggen het je hieronder graag uit.

Wanneer kan ik chatten?

De chat is beschikbaar op de volgende tijden:

  • Maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 10.00 uur en van 19.00 tot 21.00 uur;
  • Zaterdag en zondag van 10.00 tot 12.00 uur.
Op de tijden dat de chat beschikbaar is, verschijnt de chatmodule rechts onderin op de website. Je kunt het herkennen aan dit icoon:

 

Waarvoor en voor wie is de chat geschikt?

De chat is gratis toegankelijk voor iedereen. We kunnen je direct helpen met algemene vragen, praktische tips of persoonlijke medische klachten.

Algemene vragen

Wil je even snel een praktische vraag stellen? Dan kun je dat gelijk doen, zonder je persoonsgegevens te vermelden. Voor algemene vragen of praktische tips kunnen we je doorgaans direct helpen en deze service is beschikbaar voor iedereen.

Persoonlijke medische vragen

Ben je patiënt bij Arts en Zorg? Dan kun je ook meer persoonlijke medische vragen stellen. Om je een goed advies op maat te kunnen geven, is het belangrijk dat de zorgverlener je medische gegevens kan inzien. Hiervoor wordt je gevraagd in te loggen met DigiD, om de zorgverlener eenmalig toegang te geven tot je medisch dossier.

Ben je nog geen patiënt bij Arts en Zorg? Schrijf je dan in bij een locatie bij jou in de buurt.

Inloggen met DigiD: persoonlijk advies en veiligheid

Door in te loggen met DigiD geef je eenmalig toestemming aan de doktersassistente of huisarts van het chatteam van Arts en Zorg om je medisch dossier in te zien en bij te werken; hierdoor kan de zorgverlener je een persoonlijk medisch advies geven.

De inlog met DigiD waarborgt de veiligheid van de chat; deze identiteitscontrole biedt de zekerheid dat privacygevoelige gegevens niet bij anderen terecht komen.

 

Wie beantwoordt mijn vraag?

Wanneer je een vraag stelt via de chat, wordt deze beantwoord door een doktersassistente van Arts en Zorg. Deze chat-assistente is onderdeel van een team van zorgverleners, waaronder ook huisartsen, die de vragen via de chat kunnen beantwoorden. Dat kan zowel in het Nederlands als in het Engels.

Voor patiënten van Arts en Zorg

Het team bestaat uit deskundige doktersassistenten en huisartsen die in staat zijn jou een gezondheidsadvies op maat te geven. De zorgverleners werken bij verschillende locaties van Arts en Zorg en beantwoorden de chat voor alle patiënten van alle locaties. Hierdoor kan je (medische) vraag dus beantwoord worden door een zorgverlener van een andere locatie dan waar je zelf bent ingeschreven. Omdat diegene inzage heeft in je dossier, kan hij of zij je goed helpen. Ook wordt, indien nodig, de huisarts op je eigen locatie geïnformeerd.

Verdere ontwikkeling

De chat blijft in ontwikkeling. Zo werken we hard aan de mogelijkheid om foto’s toe te kunnen voegen aan een chatgesprek. Daarnaast zullen we de openingstijden van de chat in de toekomst uitbreiden naarmate het gebruik toeneemt. 

Veelgestelde vragen